Skip to content
Bel 077 - 398 28 34

Ik vraag er vaak naar in de behandelkamer: ‘hoe gaat ‘t slapen?’ Klachten hebben namelijk direct invloed op de kwaliteit en duur van onze slaap. Niet alleen een pijnlijke rug of gevoelige knie verstoren onze nachtrust, maar ook stress- of spanningsklachten bepalen hoe we slapen.

Een veelgehoord antwoord is: ‘ik ben altijd een slechte slaper geweest’ of ‘het duurt altijd lang voordat ik in slaap val’, maar ook ‘ik word vaak wakker ‘s nachts’. Maar is dit net zo normaal als dat we dit soms laten klinken?

Slapen is echter geen luxe! Het is pure noodzaak: nodig voor het herstel van spieren en organen, zorgt voor hormonale balans en is belangrijk voor je stofwisseling en immuunsysteem.
Waar klachten invloed hebben op slaap, kan slaap dus ook invloed hebben op allerlei klachten. Maar kunnen we dit zelf beïnvloeden?

Veel tips omtrent slapen kennen de meeste mensen wel. Tips als: ‘s avonds geen koffie meer drinken en niet te lang naar een beeldscherm zitten turen, maar ook zoveel mogelijk regelmaat aanbrengen in je week. Maar ken je ook de kr8 van het voldoende ontspannen overdag en de kr8 in jezelf om beter in slaap te kunnen vallen? Evenals de factoren die ervoor kunnen zorgen dat je beter kunt dóórslapen?

Wil jij gezonder slapen? Een goede nacht vervolgen in een goede dag en hiermee in herhaling vallen? Zowel Corine als ik horen het graag als we je hiermee kunnen helpen!

Welterusten!
Judith Heijnen

Chat openen
Hallo 👋
Kunnen we je helpen?