Skip to content
Bel 077 - 398 28 34
  • Tips

Geloof me, de afgelopen weken en zelfs het afgelopen jaar heb ik mezelf dit regelmatig afgevraagd. Want waar beginnen we aan?

Erg trots ben ik altijd al geweest om bij Fysiotherapie Westsingel te werken. Als team hebben we altijd veel tijd gestoken in het wie, wat, waarom. Wie zijn wij als team? Wie kunnen we helpen? Hoe kunnen wij onszelf verbeteren? Hoe helderder en concreter wij onze woorden konden vormen, hoe verkeerder onze naam ging voelen.

Een voorbeeld uit de dagelijkse praktijk is het opnemen van de telefoon: “Goedemorgen, Fysiotherapie Westsingel met Mayon Roeffen”. “Oh, dan heb ik het verkeerde nummer gedraaid, want ik ben op zoek naar de ergotherapie”. Mensen bellen namelijk ook voor ergotherapie en osteopathie en dan voelt dit toch wel heel vreemd om met deze naam op te nemen. Anderzijds: “Goedemorgen Fysio, Ergo en Osteopathie Westsingel” klinkt ook niet lekker.

Voor ons was het heel helder. Er moest iets met de naam gebeuren!

Ook in de omgeving ga je dan wel eens polsen wat een nieuwe naam zou betekenen en hoe mensen ons kennen. “Je gaat Westsingel toch niet weghalen?!” De twijfel slaat dan regelmatig toch weer toe. Als mensen houden we niet zo van veranderingen, dit blijft toch een beetje spannend. Mensen kennen nu de naam ‘Westsingel’. Dat laat je niet zomaar los. Voor ons ook echt een grote stap om te zetten; zowel praktisch als op emotioneel gebied.

Maar als we het doen, dan doen we het goed. Dat is wel iets waar wij ons aan vast willen houden. Daarom wij hebben verschillende bedrijven en mensen ingeschakeld om ons te begeleiden in dit proces. Als team wisten wij heel goed hoe wij zorg zien, welke mensen wij goed kunnen helpen, maar ook welke richting wij niet op wilden gaan. Het gaat vooral om de vertaling naar buiten toe en dat iemand buiten ons team onze boodschap ook echt kan voelen.

Uiteindelijk zijn we met Viduro alles gaan bundelen om zo de richting van onze nieuwe naam/huisstijl op te kunnen gaan. Verschillende stijlen kwamen voorbij. Mooie ideeën, maar bij iedere naam toch ook een duidelijke angst, want met een nieuwe naam laat je ook de andere los. Binnen ons bedrijf zien we verschillende doelgroepen: jong-oud, korte blessure- chronische klachten, revalidatie of begeleiding om in je laatste levensfase nog zoveel mogelijk te kunnen genieten. Voor ons was het belangrijk dat ieder mens die zich bij ons thuis voelt, op zijn manier zich kan herkennen binnen deze naam.

Hoewel het natuurlijk de keus van ons team samen is, vinden we het gevoel van onze klanten bij een nieuwe naam ook zeer belangrijk. Begin 2020 hebben we enkele afgevaardigden gevonden die een avondje met ons wilden sparren over de nieuwbouw-wensen en de mogelijke nieuwe namen. We hebben veel feedback mogen ontvangen vanuit een gevarieerde groep.

De keuze was gemaakt en dan begint het emotionele gedeelte: zelf wennen aan je eigen nieuwe naam. Maar net zoals alles, doen wij veel op ons buikgevoel. En dit gevoel was zeer positief bij de naam Kr8. Vooral de ondertitel: samen voor jouw gezondheid maakt het voor ons helemaal af.

De planning was dat met de opening van het nieuwe gebouw ook onze nieuwe naam gepresenteerd zou worden. Echter, net zoals met vele andere dingen tegenwoordig, gooide corona wat roet in het eten. De naam werd uitgesteld. Zowel om praktische redenen als het gevoel dat niet iedereen nu op een nieuwe naam zit te wachten? Uiteindelijk konden we er niet meer omheen. Visitekaartjes raakten op, kleding begon nogal te slijten en het gevoel van dat we niet konden uitdragen wie we zijn begon te knagen. We besloten er dan maar op de digitale wijze volledig voor te gaan!

En dat hebben we gister gedaan. Een brok in mijn keel als ik alle reacties via whatsapp, mail, social media en telefoontjes mag horen en lezen. Juist het ‘samen-gevoel’ wat wij zo belangrijk vinden is dan juist het meest bijzondere gevoel. Wij zien de toekomst positief tegemoet:

Kr8 – Samen voor jouw gezondheid.

Mayon